To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, September 15, 2009

Gästföreläsningar; I love it!

Ohh vilken bra dag i dag! Var på två stycken gästföreläsningar (bland annat av Nils Ingvar Lundin!). De var riktigt bra. I början, innan jag började läsa strategisk kommunikation var jag mycket osäker på om det var rätt val. Jag visste ärligt talat inte vad utbildningen gick ut på. Dock har jag två kompisar som har läst ett år och de säger att utbildningen är bra och den verkar himla intressant när de berättar. What the hell liksom, så jag sökte och kom in (uppenbarligen). Men ändå har jag varit osäker. Första dagen försvann dock allt tvivel. Ju fler föreläsningar man går på ju mer intresserad och fascinerad blir jag. Underbara lärare med fräsch inställning. Supertrevliga kursare och IDAG: fantastiska gästföreläsare. De berättar om hur arbetslivet ser ut och vad man kan förvänta sig. De delade även med sig av tips oc trix vid exempelvis en pressrealease. Jag är så sugen på att bli färdig med utbildningen och komma ut och själv jobba!!! De säger att det är bra att känna journalister. Vilken fördel att ha tre kompisar som läser journalistutbildningen haha! Dagen förde även med sig att jag och några andra kursare ska plugga lite tillsammans i Helsingborg innan tentan. Kan ju vara skönt att höra andras tankar och idéer.

När jag kom hem var jag skittrött (vad ovanligt) och somnade direkt. Gick upp vid halv åtta och gjorde mat (nachos!!) och såg Superstars eller vad det heter. Det med idrottsmännen. Var bättre än jag trodde och ska definitivt titta imorgon (om jag kommer ihåg det). Sedan gick ännu ett fantastiskt avsnitt av The Mentalist. Love that show!


Nu ska jag nog natta mig och försöka öppna kurslitteraturen. Bara det är en utmaning i sig ;). Samtidigt ska jag njuta av det godis som blev över efter att Helena var här igår. Mums!



Här är förresten några bilder på min nya hylla (8 plan + överst) i köket. Blev det inte bra!!! Jag är jättenöjd och det är väl det som räknas.




No comments: