To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, September 16, 2009

Patrick Swayze & Dirty Dancing

Tänk att Patrick Swayze är död. Vad obehagligt på något sätt. Jag visste mycket väl att han var sjuk och att det inte var långt kvar, men man vill ändå leva i tron att det går bra. Jag är inget speciellt fan av Swayze, men jag har ändå växt upp med Dirty Dancing. Det gick inte en videovaka utan att man såg den filmen och kände sig ledsen/glad/rofylld/lycklig. Jag menar inte att Dirty Dancing är en utav de mest fantastiska filmer som jag sett, men när man växer upp me en film får den någon sorts respekt som gör att toleransnivån ändras. Så är det bara.

Insåg att jag är lite seg på nyheter. Med det menar jag att jag precis just NU fick reda på att Swayze gått bort. Hallå! Det var ju i måndags som han gick bort.

Här kan man läsa en dödsruna som är gjord av The New york Times. Tänk att han bara blev 57 år. Skrämmande!

Här är även en artikel om Dirty Dancing, skriven av Ingrid Stigsdotter (Sydsvenskan) som är mycket bra.



Båda länkarna är hämtade från Mariah Larssons blogg.

No comments: