To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, September 21, 2009

iPhone på äventyr

Hmm....idag blev jag av med min mobil. Kände mig helt handikappad. Till saken hör att jag skulle träffa Mikaela, från klassen, på Clemenstorget klockan 11. Innan dess hade jag varit inom jobbet och innan det var jag i Genarp. När klockan närmade sig elva tänkte jag att jag skulle messa Mikaela om var på Clemens som vi skulle träffas. Jag letade febrilt i väskan men kunde inte hitta mobilen. Konstigt tänkte jag. Jag har ju inte använt den sedan jag var i Genarp. Jag provade att ringa den från min hemtelefon, men hörde inget. Jag visste att där var batteri och att den inte var på ljudlös. Helt logiskt tänkte jag att den måste ha trillat ur väskan när jag satt i bilen. Jag gick ut och kollade, men näpp. Inte där heller. Nu var klockan elva och jag började få lite panik. Jag kunde inte Mikaelas nummer i huvudet då jag precis fått det. Fick då idéen att jag skulle ringa till mamma och så kunde hon leta upp min telefon och ge mig numret. Men när jag väl fick tag på henne så kunde inte hon heller hitta den, inte ens när jag ringde till den. Vid det här laget hade jag mycket panik. Jag måste ju helt enkelt ha tappat den ute, eller på jobbet. MEn min telefon är rätt så tung så jag borde ha hört om jag tappat den inne på jobbet. Alltså måste den ligga ute. Det betyder att jag aldrig kommer att hitta den och måste skaffa ny, vara utan jättelänge, göra om allt som fanns på mobilen typ musik/bilder/applications osv.

Mitt i paniken insåg jag att jag måste gå ut och leta efter Mikaela. Jag ställde mig mitt på Clemens och efter fem minuter fann vi varandra. Vi gick till bilen och jag tittade ännu en gång efter mobilen där. Då kom Mikaela på at hon kunde ju faktiskt ringa till den. Jag hade inte mycket hopp, men helt plötsligt hörde jag min ringsignal. Men var kom den ifrån. Den låg inte i väskan, inte i min påse....hallå. Till sist hittade vi den under det högra sätet. Den hade glidit under där på något sätt. Jag fick ut den och blev enormt lättad. Men samtidigt känns det lite hemskt att vara så beroende av mobilen. De flesta kontakter kan jag i huvudet, men där är en del som jag absolut inte kan utantill. Dessutom är det min MP3-spelare, väckarklocka mm. Jag måste bli bättre på att skriva upp nummer och adresser i en RIKTIG adressbok.

Nu ska jag försöka läsa lite till tentan. Jag har varit rätt så dålig på det. Imorgon hoppas jag att det bara ska bli repetition. Men man vet aldrig. Jag blir alltid så trött när jag läser. Samtidigt kan jag inte koncentrera mig om jag inte ligger ner och gör det precis innan jag ska lägga mig. Jág är konstig, jag vet...

No comments: