To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, September 29, 2009

Påkörd, igen

Idag körde en motorcykel in i mig när jag körde från Höganäs outlet. Jag körde helt lugnt i rondellen och helt plötsligt bara smäller det. Jag blev helt förvånad över den höga smällen och undrar vad det var. Ser sedan i backspegeln att en motorcykel ligger i rondellen (är verkligen en minirondell så man har inte så bra "overlook" på vägarna). Han skadade sig inte och varken min bil elelr hans motorcykel tog skada. Tur det. Han trodde att jag såg honom och tänkte bromsa....hallå....det var en rondell vilket innebär att han ska bromsa...men men. Blev aningen chockad och missade avfarten mot Malmö så fick köra mot Stockholm ett bra tag innan det kom någon avtagsväg.....snacka om huvudvärk när man kom hem....suck.

Det här var andra gången som någon kört på mig, fast första gången med den här bilen.

2 comments:

Anonymous said...

Hej
Så bra att ingen blev skadad.

Motorcyklister tror att dom äger körbanan,jag menar dom gasar som idioter och tänker sig inte alltid för. Har själv varit nära att bli påkörd vid ett övergångsställe för ett tag sen Jag skulle gå över gatan och hade grönt. Det var rött för bilarna,då kom en motorcykel och bara blåste förbi utan att stanna. Jag och en mamma med barnvagn fick väja .

Förstår att du blir chockad

KRAM Carina

Jexxie said...

ja usch det var läskigt. fattar inte hur de tänker