To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, June 09, 2010

Accidentally on Purpose

Ooops...jag som inte skulle, men nu blev det så i alla fall. Shame on me...:). Trots att jag inte borde ha gjort vad jag gjorde ikväll kan jag inte låta bli att le lite. Sedan finns där grejer som jag är lite bekymrad över, men orkar inte riktigt ta till mig det problemet just nu. Får antagligen fundera lite på det imorgon, men jag får prata lite med Anne och höra vad hon säger. Hon säger så kloka saker. Imorgon kommer att bli en intressant dag. Antagligen har jag pajjat en potentiellt bra grej, men det får faktiskt vara så. Blev riktigt RIKTIGT irriterad idag och känner att med vad som hänt den senaste tiden så orkar jag inte riktigt med att vara dörrmatta längre. innan var det värt det, men inte nu längre. Det kommer att göra asont att säga upp hela grejen och så, men det gör jätteont att inte göra det också. Plus att det inte är hälsosamt i längden. Synd, för det fanns som sagt potential där. Potential för världens matchning. Men vad ska man göra?! Jag får hålla mig till andra som är bättre, men det kommer att göra ont ett tag framöver. Antagligen hela sommaren. Och precis när jag tror att det är över så kommer det antagligen blossa upp igen till hösten av olika anledningar, men det är ett senare problem. Jag hoppas och tror att den här sommaren kommer att vara annorlunda på så många olika sätt och jag tror att jag kommer att förändras på olika plan. Jag har redan börjat att förändras i mitt tankesätt, i mina rutiner, i mina mönster....på ett bra sätt. På ett BEFRIANDE sätt. I'm trying to bring out the best. Jag måste, även om jag inte vill egentligen, ge person X cred för den här förändringen. Utan person X hade jag nog fortsatt i samma spår som tidigare men nu blev det lite annorlunda. Efter några lärorika veckor så kände jag hur jag förändrades. Man kan FAKTISKT förändras. Jag trodde inte det, men så är det. Sen hjälper det ju att det har hänt lite andra saker också, men det ena ledde till det andra och allt började med person X.

Det här låter nog en aning klyschigt och så, men jag tror seriöst på att jag har förändrats. Jag vill även tro att min omgivning har märkt av det. Kanske finns det lite sanning i "what doesn't kill you, make you stronger"?! Det verkar nästan så. Hoppas nu att trenden fortsätter för jag känner att jag är inte riktigt framme än. Där är några hinder/spärrar kvar som jag vill bli av med, men jag är på god väg ;). Jag sitter fan i mig här och är lite självgod. Men det måste man få bara ibland känner jag. Så många timmar/dagar/veckor/månader som man ägnat åt att tycka synd om sig själv eller känt sig oduglig eller what ever. It's typ over haha. Nä, såklart det inte är slut med det, men det finns numera fler tillfällen som känns bra. Det händer faktiskt nästan varje dag nu...att jag känner mig nöjd med tillvaron. Sedan händer det ju såklart saker varje dag som får en att bli besviken, arg och missnöjd igen. But what goes up, must go down och tvärtom.

Just nu är jag på ett konstigt humör. Av olika anledningar borde jag egentligen ha lite panik, känna lite skam och samtidigt ha lite ångest. Men istället känner jag mig lugn och tillfreds med tillvaron. Eller ja, som sagt så finns där två saker som stör mig enormt, men inte så att det tar över. Eller så är jag bara trött...

Dags att sluta filosofera och istället gå och lägga sig. Imorgon är det först besök hos mormor som gäller. Sedan ut till Genarp och till sist in till Lund igen för att gå på en student. Katte går ut imorgon och det kommer att bli lite nostalgi att åka dit. Jag har inte varit på någon student där sedan jag själv gick ut för fem år sedan. På torsdag blir det middag/film hos Anne och EVENTUELLT att jag träffar en kompis på förmiddagen...men jag gissar att det inte blir så (hmpf). Fredag är det dags att fira pappa (igen), men den här gången blir det bara familjen. Lördag morgon blir det till att motionera. Då ska jag följa med ut när pappa och Ebbe golfar på Assartorp. Man går ju typ 12.000 steg när man följer med så det är nyttigt. Lördag kväll blir det eventuellt att jag träffar Per. Sedan på söndag är det Kiss-konsert hos Karin haha. Hoppas att man hör något. Ska bli kul i alla fall. Ska se om man kan ordna skjuts på något sätt för jag vill ju kunna dricka lite. Är så EXTREMT trött på att vara chaufför...

NÄ! Dags att lägga sig...typ

No comments: