To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Thursday, June 17, 2010

Broken Car

Hemma efter en trevlig kväll med Karin, Lisa, Helene, Moa, Pontus, Johanna, Paul och irländarna :P. Var först på Gränden och käkade middag. Grymt mysigt!! Sedan gick vi till Debaser men de skulle ha 150:- i inträde bara för där var någon jäkla allsång...glöm det. Gick istället till Cuba Café i Folkets Park. Efter det drog vi hem till Karin och det var lika trevligt där. Var dessutom mäkta stolt över mig själv då jag tack vare trafikköer och avspärrningar fick lära mig att hitta i Malmö. Fick lite panik först då min telefon inte funkar att ringa med och för att jag inte hittar. Men efter att ha klurat ordentligt och chansat på att hitta parkering så hittade jag till Gränden helt själv. Sedan lyckades jag även ta mig därifrån till Karin (vid Stadion/Mobilia) med en simpel vägbeskrivning från pappa. Mäkta stolt över mig själv!!! Inte svårt kanske, men jag får lite panik när jag kör i Malmö och inte hittar. Man vet ju fan inte var man hamnar till sist.

Lite mindre roligt var att när jag körde hem och hade lämnat av först Johanna och sedan Lisa så vägrade bilen starta (halv två på natten). Motorn reagerade inte äns. Lite arga utbrott senare pratade jag med pappa (via Lisas telefon då min inte funkar) och sedan blev det så att Benson fick hjälpa mig. Lyckades bogsera bilen till en parkeringsplats (trots att bromsarna inte tog....inte roligt kan jag säga). Där ville dock parkeringsautomaten ha 40 spänn i mynt för att få stå ett dygn...det hade man ju inte så det var att springa bort till Lisa och gå upp på fjärde våningen och låna växel (redan gått upp en gång för att låna Wiikontroll..). Lagom irriterade... TACK BENSON och LISA för hjälpen. Man inser hur hjälplös man är när man inte kan något om bilar och ens mobil inte fungerar.....mitt i natten en vardag.

Nu är jag så irriterad, trött och gnällig att jag ska lägga mig. Just det...glömde ju skriva...jag ska ALDRIG mer säga något ont om internetdejting. Det är ju hur kul som helst och så länge man inte är korkad så träffar man ju heltrevliga personer.

Men men....nu orkar jag inte mer...

No comments: