To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, February 02, 2011

Dag 14 - Min sport

Åhhh BOWLING! Jag har pysslat med olika saker i min ungdom...luftpistol, orientering, scouterna för att nämna några. Men Bowling har alltid funnits i mitt hjärta. Min farfar, pappa och bror bowlar med. Först gick jag med i en damförening för Rollers hade inte damer då. Men där var jag i ett och ett halvt år...så började väl 2003 där och gick över till Rollers 2005. Där har jag nu varit sen dess och har gått från ingenting till att vara sekreterare, IT-ansvarig (alltså ansvarig för hemsidan), språkrör till UK, statistikansvarig, tävlingskoordinator och lagledare (för alla tre lagen). Ingår då även i styrelsen. Älskar det och utbildningen jag läser nu går ju ut på att göra en del av det jag gör i Rollers.

BK Rollers har plus/minus 30 medlemmar varav 24 aktiva. Två aktiva kvinnor och det är jag och Pernilla. Vi är två ungdomar till och det är min bror Andreas och Pernillas bror Pontus. Men vi trivs utmärkt. Klubben har bra laganda och vi vill ha roligt tillsammans. Vi är den största klubben i Lund och växer hela tiden. Vi är inte den bästa klubben snittmässigt men vi ligger inte lågt.

Klubben tränar på torsdagkvällar men jag och Pernilla tränar även extra på tisdagskvällar. Det är väldigt nyttigt med extra träning och det syns på matcherna, som då spelas varje helg i princip. Sedan är där även andra tävlingar de helger då det är uppehåll i seriesystemet.

Det som är bra med bowling är att man utan problem kan göra det med sina vänner för de flesta tycker att det är roligt att bowla. Sen är det svårt att förklara poäng, olja, fingertip och annat men vad gör det. Alla är insnöad på sin grej :P. Härligt att kunna prata med familjen om bowling för de är ju också insatta. Sen har jag även vänner i hallen som man kan prata bowling med.

Det finns så mycket roliga saker att säga om bowling så jag kan skriva en hel uppsats men får väl lämna det så här. Men så länge jag kan och har möjlighet så kommer jag bowla och vara kvar i Rollers. Vi är den äldsta bowlingklubben i Lund och en utav de äldsta i Sverige. Gå gärna in på hemsidan och kolla. Vi firade 70år 2010 och då skrev Skånskan och Sydsvenskan om oss. Artiklarna finns även de på hemsidan.

http://bkrollers.tk

No comments: