To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, March 15, 2011

It's weird

Vad konstigt saker kan vara ibland. Man kan bli riktigt arg. Man vill slå någon riktigt hårt och det enda som finns i tankarna är hämnd. Sedan kan man känna sig riktigt ledsen över allt...man vill lägga sig och gråta i ett hörn...vara ifred samtidigt som man blir ledsen av att ingen är där och lyssnar och tröstar. Sedan kan man dagen efter vara glad och känna sig full av kraft och energi, trots att inget har förändrats. Där tror jag att de små motgångarna spelar roll. Om man har en massa små motgångar så känns allt jobbigt då man har de stora i bakhuvudet hela tiden. Men om det istället flyter på och man till och med får någon medgång...då kan det bli hur bra som helst. Det är konstigt. Idag var en sådan dag. I alla fall i början. Nu känner jag mig lite likgiltig. Jag borde fixa sista skoluppgiften och få den klar. Inte jobbig i sig men ändå något som måste göras. Borde uppdatera Rollers hemsida och borde sortera mina papper. Borde skriva in nya filmer i filmregistret och borde sortera filmerna bättre. Borde borde borde...men gör inte. Har istället legat i sängen i flera dagar nu när jag kommit hem. Saknar energin att göra det och har inbillat mig att den sitter i maten...maten som jag inte får äta. Ahhhh varför är det jobbigare den här gången med pulvret? Borde vara lättare tycker man. Men ikke! Är mer än en och en halv vecka kvar. Kommer bli galen. Sist tyckte jag det var jobbigt sista veckan men nu har det varit jobbigt sedan dag två/tre.

Sitter även och har ångest över sommarjobb men lägger den biten under förnekelse en månad till. Orkar inte nu. Är för mycket...

No comments: