To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, February 19, 2007

Burning Tips!!


Hmm...idag har jag haft en lektion och en körlektion. Gick bra på båda så där är inte så mkt skrivmaterial. Istället tänkte jag tipsa om saker som känns väldigt aktuella för mig...
Musik!

Detta lyssnar jag på för tillfället när jag sitter här vid datorn:

*How can we be lovers - Michael Bolton
Underbar ballad...eller jag skulle nog kalla det power ballad. Stark refräng och skickar rysningar längs hela kroppen. Älskar det här soundet.

*She's my man - Scissor Sisters
Roliga röster och kul text. Hela deras skiva är faktiskt väldigt intressant. Speciellt låten; Paul McCartney.

*Dancing with tears in my eyes - The Poodles
Ny version av Ultravox's gamla slagdänga!!! Funkar bra i båda versionerna, men är mer pulshöjande med Poodles!

*Gigolo - Helena Paparizou
Kul text och uppiggande. Man känner för att ställa sig upp och dansa.

*Live forever - Magnus Carlsson
Bästa bidraget hittills (har ju ej sett fjärde delen än) i melodifestivalen. Kan inte säga det tillräckligt; Varför gick den här låten inte vidare?????? OBEGRIPLIGT

*The Worrying kind - The Ark
Om inte annat så för den underbara rösten och charmiga Salo (fast då måste man se det själv den 3 mars).

*I gult och blått - Linda Bengtzing & Magnus Hedman
Jag vet, jag är lite sen eftersom denna var gjord för Berlin. Men härlig fotbolls nostalgi kommer fram och man blir helt salig...
.
*Time to say goodbye - Sarah Brightman & Andrea Bocelli
Musik när den är som vackrast (dock har jag hört bättre på avslutningen i 3:an i gymnasiet...ja seriöst!!)

Hot! Hot! Hot!

Skapar brännskador

*.¸¸.·*¨`·»Grant Show & Josh Holloway«·´¨*·.¸¸.*
>>Jason Statham<<

Johnny Depp, Brad Pitt, Patrick Dempsey, Jason Lewis, Sean Bean
Paul Walker, Tom Cruise, Pierce Brosnan, Scott Speedman

Bad boys, bad boys....WHAT ARE YOU GOING TO DO??
Judd Nelson - Breakfast club
Josh Holloway - Lost
Grant Show - Melrose Place
Johnny Depp - Cry-baby
Ethan Hawke - Reality Bites
Rob Lowe - St Elmos Fire




No comments: