To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, February 20, 2007

Dålig busskort karma??

Nu har jag haft problem med mitt busskort i en vecka och jag tror jag håller på att dö. Jag bytte kortet igår för att det var avmagnetiserat. Men hon i kassan säger att det inte alls var det, utan förstod inte alls mitt problem. När jag sedan förklarat, att jag inte tyckte det var så roligt att förklara varför kortet inte fungerade varje gång jag bytte buss, så tog hon och bytte kortet. Något irriterad gick jag därifrån och hoppade på en stadsbuss.

I morse tänkte jag då att nu har jag iaf inte problem med busskortet!! Men haha på mig. När jag stoppade i kortet så pep det till och stod FELZON. Jag begrep ingenting och busschaufförern tittade lite irriterat på mig och sa att kortet inte gällde i den här zonen. Jag sa att det skulle det visst göra och visade mitt kvitto. Han tittade på kvittot och sa att precis som han sa så gällde mitt kort inte i Genarp. Däremot gällde det i Staffanstorp, Dalby, Hjärup, Hardeberga vägskäl och Lund. Jag tittade på kvittot och såg att Genarp inte stod med. Men det stod fortfarande att kortet gällde i sex zoner. Detta brydde inte chaufförern sig om utan ville ha betalt. Jag surade till mig och han lät mig slippa.

Jag satt sedan och surade hela resan in till Lund, där den dåliga dagen fortsatte. Jag missade min byt buss och hela lundagård var avspärrat så jag fick gå världens omväg och hann precis i tid till skolan. Efter filmen så gick jag coh bytte busskort, IGEN. Hon i kassan tittade trött på mig och bad inte ens om ursäkt (det var ju inte hennes fel, men ändå...).

Jag har därför kommit fram till att jag helt enkelt har dålig kort-karma. Mina kort brukar bli avmagnetiserade. Varje gång jag då går in och byter kommer följande frågor;
.
- Har du haft det i närheten av en mobiltelefon?
- Nej
- Har du haft kortet i närheten av ull eller liknande material?
- Nej, eftersom de sa förra gången att det inte var bra.
- Har du haft det i närheten av någon magnet?
- NEEEJ! Jag har gjort som ni sa förra gången och hållt kortet borta från allt farligt.
.
Vad vill de att jag ska göra?
Bära kortet i en liten vakuum påse ovanför huvudet????

Hoppas och ber om att kortet ska fungera nästa gång. Jag tror inte jag klarar av ännu en busskort motgång.......
Längtar till jag får körkort så jag slipper all sådan här skit.

1 comment:

Anonymous said...

körkort kan oxå bli avmagnetiserade(de har en remsa på baksidan som dras i kassan när du betalar med kort och de ska styrka din identitet) så håll inte hoppet till att du ska slippa allt krångel då :/