To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, February 17, 2007

Melodifestival del 3

Den tredje delen av melodifestivalen var mycket imponerande. Endast ett bidrag som inte höll måttet. Sen hade man ju klart favoriter, men det var ändå 7 bidrag som var mycket bra!
Svårt att rangordna dem, men jag försöker!
Måste säga att jag hade skickat Magnus istället för Sebastian till Globen. Nu kom ju inte ens Magnus till andra chansen…sitter fortfarande och surar. När det gäller melodifestivalen brukar jag få min vilja igenom 9 av 10 gånger och jag antar att det var dags för ett undantag…

1. Magnus Carlsson - Live forever
Mycket bra och absolut bättre än jag förväntade mig. Otroligt irriterande att låten inte ens kom till andra chansen. Magnus har utstrålning!

2. Måns Zelmerlöw - Cara Mia
Lite kuriosa om min egna relation till Måns; Han var min reseguide i den sammanlagt 30 h långa bussresan till Prag som jag åkte sista året i gymnasiet!!! Känner mig lite speciell *not*. Angående låten då som var mycket bra och hade härlig dans. Framträdandet i stort var jätte bra och även Måns har charm!

3. The Attic feat. Therese - The Arrival
Trodde att detta skulle bli dagens flopp, men hade extremt fel. Låten var bra i festivalsammanhang och jag gillade detaljen med skivan som hon snurrade på i slutet.
Sen skulle det ha stått Therese feat. The Attic.

4. Nanne Grönvall - Jag måste kyssa dig
Inget förvånande här. Nanne gjorde bra ifrån sig som vanligt och passade perfekt som bidrag till andra chansen!

5. Sebastian Karlsson - When the night comes falling
Vad hade han på sig och börjar han bli tunnhårig??? Låten var helt okej, men hade blivit mycket bättre om man tagit bort flummpartierna.

6. Sonja Aldén - För att du finns
Underbar röst, men en ballad passar inte in i melodifestivalen....tyvärr.

7. MissMatch - Drop dead
Inte direkt dålig, absolut inte, men det kunde ha varit lite mer tryck i den. Sen var det inte de bästa sångförmågorna heller (look who's talking).
.
8. Sheida - I mina drömmar (Mani armani taha)
Absolut INTE sämst av alla bidrag under festivalens deltävlingar, men vad gör den här???


Som ett tillägg till det jag skrev om Måns måste jag fortsätta att "skryta". Jag har träffat Ola också (från idol). Han gick i min "parallell klass" i gymnasiet och jag har han på film (Katterevyn)! Coolt *haha*

1 comment:

Lojsie said...

haha, vi har lite olika smak. :)

Sebastians kläder och "flummighet" gav, enligt mig bara plus till hans framträdande. :)

att The attic feat T heter som de heter beror troligen på att det är The Attic som ligger bakom allt medan Therese bara sjunger deras sång.

Ses i skolan på måndag!