To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, February 24, 2007

Melodifestival del 4 + Fest

Hade fest igår. Det kom fler än jag väntat mig, vilket var mkt trevligt. Spelade Buzz!! (jag är helt enkelt bäst på det spelet, eller så har jag enorm tur?!). Sen spelade vi även ett kul "spel" med en kortlek och lite alkohol...även det mycket underhållande.
Gick och la mig vid sex och gick upp fyra timmar senare. Är inte speciellt pigg idag, dock har jag hunnit med en shopping runda på Mobilia i Malmö. Köpte lite filmer och så. Sen när jag kom hem så firade vi mamma (fyller år idag).

Såg även melodifetivalen och tycker definitivt att del 3 har varit bäst utav alla delfinaler. Denna var rätt medioker. Så här tyckte dock jag;

1. Emilè Azar - Vi hade nåt
Mycket bra låt och Emilè sjunger fint. Tycker dock att han koncentrerar sig lite väl mycket på att försöka kolla in i rätt kamera. Men detta beror antagligen på nervositeten

2. Andreas Johnson - A little bit of love
Ser så otroligt snäll, och kort, ut. Är dessutom charmig och sjunger som om han är från england. Mycket bra!! Mycket tydligt "sångspråk"!! Minns knappt låten just nu, men bara Andreas personlighet kommer att göra att låten "går långt" .

3. Sarah Dawn Finer - I remember love
Vacker röst, men en ballad har inte i eurovision att göra. Härligt med RIKTIG glädje över att gå vidare dock! Intressant utveckling om det visade sig att finalen bestod av poplåtar med endast manliga artister och ballader med endast kvinnliga artister....

4. Caroline af Ugglas - Tror på dig
Hon är SÅ bra. Hela hennes person är SÅÅÅÅ bra. Sen måste jag medge att det lät liiite osäkert i början och en aning falskt, men det rättade till sig ganska snabbt

5. Magnus Uggla - För kung och fosterland
Kul kille, kul låt. Men gud vad stort huvud till en sådan liten kropp. Vad är sen allt det där snacket om att vara rasist och diskriminerande? Har tidningarna verkligen inget att skriva om? Brist på skandaler?

6. After Dark - (Åh) När ni tar saken i egna händer
Ursäkta....vad gjorde Mys-Ernst och co i den här låten.....SKÄMS!!! Här är det endast uppmärksamhet som gäller, inga tankar alls på eurovision (men så är det i och för sig väldigt ofta. Det viktigaste är att synas, inte att vinna, eller?)

7. Verona - La Musica
Härma Paradisio lite mer...
Ingen känsla för musiken alls och otroligt mesig röst. Extremt pinsamt!


8. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
De som känner mig vet att jag har svårt för Sanna, men mina åsikter bekräftas ju jämt och ständigt. Den här tjejens högsta dröm är att bli en blond Carola. Mkt Sorgligt. Sedan hade hon snott Charlotte Perellis "peruk". Alla pensionärer kan ju hoppa av glädje för att de fick med sig Sanna till andra chansen, men där blir hon ett minne blott (hoppas jag för guds skull)

Nä. Hittills är The Arks bidrag bäst, iaf bland de som är vidare till final.

1 comment:

Anonymous said...

du lyckades få så melodifestivalen. =)
förstår dock inte hur du kunde tycka att det var si så där, det här var klart den bästa delfinalen!

Kramiz!