To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, February 16, 2007

Sminkparty + tysk västern

Var på "smink party" igår. Fungerar ungefär som de där Tupperware grejjerna som ordnas. Det var dock bara hudvård igår. Man får beställa en separat tid för smink efteråt om man är intresserad. Fick köpt en massa saker som jag verkligen behöver. Tur att mamma var med dock för det kostade lite väl mkt för min egna plånbok (ska jag säga som köpt Bond boxen...)

Såg en rolig tysk film igår i skolan. Filmen hette "Der Schuh des Manitu" och är gjord 2001. I vanliga fall skulle jag nog inte ha gillat den, speciellt inte om jag såg den själv, men igår var det en perfekt film att se. Vi fick se den dubbad till engelska (am), med tyska subtitles när indianerna snackade (japp, en västerfilm). När man sedan är lite halvtrött och sitter med en massa människor och ser film blir allt mycket roligare så jag tyckte filmen var jätte rolig. Mycket konstigt eftersom jag typ är allergisk mot västern och tyska filmer. Även mot fjanthumor, men som sagt, det fungerade! Dock var det nog bara Karin och jag som tyckte det...

Har nu läst ut den ena boken till tentan och har läst en fjärdedel på nästa. Lär mig ingenting, bara en massa självklara psykologiska effekter som TV ger. Blir en mycket jobbig tenta. Sen vet jag att jag säger det till varje tenta, men denna är VERKLIGEN klyddig. Vi fick se ett exempel som inte var det bästa man kunde skriva enligt läraren, bara det att ingen i klassen ansågs sig kunna skriva bättre....exemplet vi fick se var proffsigt skrivet och mycket konkret....så lycka till...

Ännu en händelselös helg på väg...dock är det melodifestivalen på lördag som man kan roa sig med.

No comments: