To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, February 11, 2007

Melodifestival del 2 + James Bond Box

Idag köpte jag ÄNTLIGEN James Bond boxen (attacheväskan)! Nu är jag 3000:- fattigare, men vad är pengar jämfört med lycka????



Igår var det ju melodifestival igen. Vi hade så kallat "vuxenkalas" så jag såg den med några kompisar. Vet inte riktigt om jag tyckte det var bättre eller sämre bidrag den här gången?! Lutar åt bättre?! Så här tyckte jag iaf;


1. The Ark - The Worrying Kind
Guuud vilken bra röst Ola har. Sån charm! Sen var låten också bra, men bara attityden skulle tagit dem långt!
.
2. Cosmo4 - What's your name
Fråga mig inte varför, men det här var faktiskt rätt bra...skulle varit lite mer klämm i refrängen dock.

3. Regina Lund - Rainbow Star
Kläderna är inte ens lönt att diskutera, men låten var helt okej!

4. Jimmy Jansson - Amanda
Vad hände som gjorde att Jimmy missade målbrottet? En fjortis med gylfen på fel ställe....

5. Jessica Andersson - Kom
Är inte ett fan av Jessica direkt, men låten var okej och det gör mig inget att hon kom till andra chansen. Låt mig dock slippa se henne representera Sverige.

6. Marie Lindberg - Trying to recall
Visst tycker jag det är absolut jätte roligt för Marie att hon slog alla etablerade kändisar och att hon inte är en diva utan genuint lycklig för att få vara med och gå vidare men snälla....låten var ju jätte sömnig....bra om man sitter hemma och lyssnar eller liknande, men i festival sammanhang...nej tack! Hon får gärna komma tvåa eller trea i finalen men inte gå till Eurovision...men det är som sagt endast för att jag gillar henne, inte låten!

7. Thuresson & Rydé - Första gången
Enda anledningen till att den här låten inte kom sist på min lista är att jag tyker synd om Thuresson. Stå där med en 50 åring som "sjunger" i ett nattlinne som till och med Jessica Andersson hade tvekat att ta på sig....kom igen...

8. Lustans Lakejer - Allt vi en gång trodde på
Vad är det som händer....snacka om 40/50 års kris...ingen sång utan prat istället och det här STÄNDIGA flörtandet med kameran...sluta blinka och gå av scenen. Ta med dig flygvärdinnorna och ställ er i en skamvrå!!
.
Gud vad det är lätt att KRITISERA stället för tvärtom....sorry again!

No comments: