To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, February 04, 2007

Melodifestival del 1

Bowlade idag. Gick sådär. Blir lite stressad när hela hallen är full av folk som tittar. Vet inte varför men då kan jag inte lugna ner mig och spela bra, utan jag bara kör på.
Första slaget fungerade jätte bra, det var andra slaget som klyddade lite. Sen fick jag en del stora hål. Personen jag spelade med blev bäst i andra omgången så jag är tydligen en bra partner iaf!
Sedan såg man ju på melodifestivalen igår. Bidragen var rätt medelmåttiga tycker jag. Sen var ljudet lite dåligt, antagligen var det på vår TV för allt verkade vara i mono, så allt blev något ihåligt. Så här hade jag rankat låtarna om jag fick bestämma. I bedömingen tas sång OCH dans/uppträdande med.

1. Elin Lanto - Money
Ingen person som jag i vanliga fall skulle rösta på, men jag gillade låten. Speciellt texten. Sen vet jag inte om hennes röst är tunn eller det var vår TV, men det var en snygg show.

2. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
Gillar många av Tommys ballader och den här gjorde ingen besviken. Den skulle inte klara sig så långt i eurovision, men låten är ändå mysig.

3. Uno & Irma - Godmorgon
Den här låten skulle antagligen inte heller klara sig så långt i den stora eurovision finalen, men den var ändå.....härlig. Dock kunde man ha slopat seniga Irma och låta Uno köra själv.

4. Anna Book - Samba Sambero
Visst är Anna världens gladaste person, men låten får mig inte riktigt att gunga med. Kanske måste höra den någon gång till?!

5. Andreas Lundstedt - Move
Trodde verkligen på den här låten men den var ju för tradig. Lät likadant hela tiden och det vara bara samma sound om och om igen. Kunde gjort sig med lite mer varierad text.

6. Andersson & Gibson - Anything but you
Vad Andersson håller på med är en bra fråga. Han har ju så underbar röst och slösar bort den på en låt som inte har någon refräng. Vad Gibson sedan tillför är också en bra fråga.

7. Sofia - Hypnotized
Svag röst och ful klädsel. Hade antagligen gjort sig bättre på grekiska som det var tänkt från början.

8. Addis Black Widow - Clubbin
Längesedan man såg något så här pinsamt i melodifestivalen. Sjunga falskt och "dansa" stelt kan jag också göra. Kanske borde söka till melodifestivalen, det verkar ju som de tar in vem som helst numera!?!
.
Gud vad jag låter negativ nu, men det var faktiskt inget pulshöjande som hände.
Hoppas det blir bättre nästa vecka. Ska bli spännande och se vad The Ark "hittar" på!

2 comments:

The Darkest Night said...

Själv gillade jag bara Andreas låt... ;)

Jexxie said...

ja...tur att vi alla inte gillar samma sak! nyfiken på nästa deltävling...