To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, March 30, 2010

Förvirrande tankar om saker man inte borde tänka som kvinna

Hmm. Jag satt och läste igenom några gamla meddelandet. Nu när jag har lite distans till dem upptäckte jag något underligt. Jag har alltid trott att jag var en viss typ av människa, men när jag läser de här meddelandena så tror jag att jag har helt fel självbild. Det skrämmer mig lite, men känns samtidigt befriande. I de här meddelandena ("M") går jag med på en hel del saker som jag inte hade kunnat tänka mig innan. Om jag hade varit den här människan som jag trodde att jag var så skulle man lätt kunna säga att jag har blivit lurad att tänka och tycka vissa saker. Men samtidigt inser jag att även om jag blivit lite manipulerad så gör det inget. För det är faktiskt så här jag känner. Det jag skrev i M är verkligen så jag tycker. Eller nästan i alla fall. Det ironiska är dock inte ovanstående utan det faktum att jag blir smått irriterad på person X som är väldigt manipulativ. Sedan kan jag inte säga huruvuda X är det med mening eller inte. Ärligt talat skulle jag vilja säga att det är omedvetet, men jag vet inte. Ju mer jag funderar på det desto mer förvirrad blir jag. I slutet av den här veckan hoppas jag att jag har lite klarhet i det här. Jag måste våga ställa vissa frågor. It's time to be brave!!

Samtidigt måste jag erkänna att jag även upptäckt en hel del positiva saker i de här M. I och för sig motverkas de en aning av det inte finns nyare M, men oavsett vad som händer så kommer jag alltid att ha de gamla M i alla fall :)! Sweet memories ;)

Det här har verkligen varit ett uppvaknande. Skönt att veta att jag inte är låst i en massa kvinnliga sterotypiska tankar (om man nu kan säga så?!). Jag trodde faktiskt att jag var det. Men det är väl inlärt antagligen. Vad man ska tänka och tycka om vissa "saker". Men jag tycker tydligen inte som andra haha. Gud, jag känner mig lite okvinnlig när jag sitter och tänker på vissa saker, men HEY. Det är dags att man visar att kvinnor inte bara har tankar om ... (hmm jag skriver nog inte vad jag tänker här för om fel personer läser det här så blir det extremt pinsamt). Den tankegången får avslutas så här här. Den passar sig nog bättre för öga mot öga konversationer haha. Det låter lite skumt kanske, men så är det inte tänkt (BTW).

Nu fattade ni kanske nada haha, men var bara tvungen att skriva ner mina tankar. Sorry...

Avslutar med ännu ett youtubeklipp som passar in på ens eget liv (of course). Ibland är andra bättre på att formulera det man tänker.

No comments: