To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, May 12, 2010

Dreamweaver

Alltså den här kursen....fan vad slappt och lätt allt är. Idag fick vi en uppgift som vi skulle göra på lektionen. Jag blir alltid stressad av sådant. Man ska liksom hinna bli klar i tid å så. Men uppgiften var exakt likadan (nästan) som den vi gjorde förra veckan. Så den gjorde man på typ 40 minuter eller något. Sedan skulle vi få en uppgift som skulle lämnas in till på måndag. Tänkte att jag hade gott om tid så jag kunde likabra börja. Då visar det sig att den uppgiften också är likadan, fast ett annat tema. Kom igen liksom. Nu har jag i alla fall gjort två hemsidor idag på ett kick och då gjorde jag ändå inte det simplaste som man kunde. Jag vill ju verkligen lära mig så jag kan göra en ordentlig till Rollers. Nu sitter man här och är ledig. Hade varit roligare om jag varit i min lägenhet men det bli paus med det igen. Min stalker ringde inte alls på två dagar (sön-mån) så jag trodde han börjat ge upp. Men tydligen har han bara samlat krafter för att kunna eskalera. Nu ringer han på porttelefonen och vill att jag ska komma ut osv. Jag har haft tur och haft folk hos mig varje gång, för jag kan fan inte ljuga. Jag klarar det inte. När jag verkligen måste MÅSTE ljuga, oavsett situation, så får jag grymt mycket dåligt samvete. Så även nu. Pallar inte detta. Orkar inte svara på frågor, orkar inte berätta, orkar ingenting. Jag fortsätter att låtsas som ingenting, även om det suger och alla tjatar på mig. Men jag ORKAR verkligen inte. Kanske kommer orken att komma, men inte just nu. Den här veckan vill jag inte. Så är det bara. Det enda jag pallar med är att gnälla lite.

Vad som däremot var superkul var gårdagen. Jag, Mikaela, Hanna och Andreas bowlade först lite. Sedan hängde tjejerna med hem till mig och vi gjorde svingoda bruschettas (snacka om lyxvarianter). Till det lite Eddie Izzard och sedan Ishockey. Efter att ha kickat ass på Introtävlignen ;), så blev det SingStar. Kul att spela med två som faktiskt har sångröst. I och för sig är det jobbigt att vara den enda som låter förjävligt, men samtidigt känns det rättså kravlöst. ROLIGT! Längesedan jag skrattade så mycket. Bra motion!

Sedan lyckades jag yttra världens citat haha:
"Ser jag ut som en sån där mullvad, nej grävling...
eller panter, nej panda?"

(jag menade tvättbjörn
för jag undrade om jag var svart under ögonen)

No comments: