To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, May 17, 2010

Tystnaden

Igår var jag hemma hos Anne och Thommy i deras fiiina lägenhet. Jag gillar den skarpt. Ligger precis vid folkparken i Lund. Anyway, vi såg på hockeyn (bra match!) och käkade supergoda tacos. Planen var att jag inte skulle stanna så länge för Anne skulle upp tidigt och jag var inte riktigt klar med häftet till Årsmötet. Men när väl jag och Anne börjar snacka på "vårt sätt" flyger timmarna förbi. När klockan var tolv så följde Anne mig ut till bilen, men det blev att vi stod och snackade där i en och en halv timme (vi gick in i bilen efter ett tag). Anne är nog den enda människan i världen som vet allt om mig. Hon har varit med från början och hört alla historier som hände innan vi träffades. Vi hade uppehåll några år men nu är vi lite "up-to-date" igen. Om där är något Anne inte vet om mig är det för att det inte kommit på tal, men jag hade inte tvekat att berätta det. Anne är Anne i sitt fantastiska jag. Tack Anne för att du är tillbaka :). Nu får du inte försvinna igen!

Men det var inte det jag skulle skriva. När jag parkerade bilen utanför mig och gick ur fick jag en rysning genom hela kroppen. Allt var så tyst. Visst, klockan var halv två på natten men det är aldrig tyst i Lund (vid tågstationen). Där är alltid människor, tåg, bilar....you name it. Nu var där inget. Inga tåg, inga människor, inga bilar, inga djur....och det var vindstilla. Det enda som hördes var några ensamma vattendroppar som trillade ner från taken. Kändes skönt, men sjukt läskigt och obehagligt. Kändes som om jag var den enda människan i världen och det var en kuslig känsla. Sprang snabbt bort och la på bilen, samt sprang in till min lägenhet.

När jag kom hem satte jag mig och fixade med häftet, som tog betydligt längre tid än jag trodde. Hatar när vissa saker bara buggar sig och man får gå omvägar runt problemet. Men nu är det löst. Nu är det 30 sidiga häftet klart innehållande årsberättelse, tidigare julmötesprotokoll, budget, balansräkning, resultaträkning, revisionsberättelse, träningsschema, träningsserien, interna tävlingar (mängder), externa tävlingar, sponsorer, årskortsdragning, OSV OSV OSV OSV OSV. Är helt trött i huvudet på siffror, stycken, bilder och skit. Men bra blev det. Skickade iväg PDF filen till pappa klockan halv fem på morgonen. SEDAN skördade jag och SEDAN gick jag och la mig. Det var ljust ute då. Skumt...

Nu sitter jag här vid datorn igen och försöker tänka om jag ska städa, diska, duscha eller förbereda dagens protokoll först. Blir nog att jag gör sakerna i ovan nämnda ordning. Suck....men är enormt seg och pallar egentligen inte. Dessutom har jag fortfarande träningsvärk sedan lördagen.

Avslutar med ännu en klockren text. Som vanligt får inte "videon" plats, men det är SOM VANLIGT inte det som är viktigt ;).

No comments: