To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, May 22, 2010

Lundakarneval

Usch jag är så bitter just nu att det gör ont i hjärtat. Tjeckien förtjänade INTE sin plats i VM finalen. Sverige har vunnit båda sina gruppspel, sedan fortsatt att spela bra hockey och bara blivit bättre och bättre. De gör en riktigt bra match och Tjeckien kvitterar inte förrän det är 7 sekunder kvar av sista perioden. Jag blev så arg att jag drämde in handen i dörrkarmen. Fy fan vad ont det gjorde. Sedan visste jag att om vi inte gjorde mål i sudden så skulle vi förlora. Jag tror aldrig att jag har sett oss vinna på straffar. Vi tar ofta inte pucken och vi får inte in den i mål heller. FAN! Tjeckien har klarat sig på tur och marginaler hela jävla turneringen igenom. Visst räknas det väl inte hur man tagit sig till final, bara att man är i final, men min poäng är att de inte har spelat särskilt bra och därför snarare borde spela med Tyskland om bronset. Jag tror nämligen att Ryssland kommer vinna. Ingen blir gladare än jag om Tyskland vinner och sätter Ryssland på plats. Dessutom är det ju kul för Tyskland som inte varit i någon slags final (kvart eller semi) på evigheter nu när det är på hemmaplan. Nu ska jag sura lite till och sedan spela lite Guitar Hero. Funderade ett tag på en powernap men det är inte lönt nu. Ska gå och handla sedan tror jag. Behöver lite dricka....suck

Såg förresten Karnevalståget idag. Inget speciellt allts. Jag var faktiskt riktigt besviken. Ansträngd humor och inte särskilt smart eller logiskt eller fyndigt eller ironiskt. Bara massa människor med hög musik och färgglada kläder. Synd. De har varit så bra de senaste gångerna. Men nu har man sett det iaf.

Igår skulle jag först inte in på Lundakarnevalsområdet, men sedan skulle jag, men sedan inte, men till slut blev det så i alla fall. Var där i flera timmar. Såg Rufus Wainwright (bra röst men tråkigt i längden). Sedan fick jag lite manligt följe när jag skulle hem (skönt att slippa gå själv när det är mörkt) vilket ledde till lägenhetsvisning, filmtittning osv hos mig. Blev att man somnade sjukt sent och jag var astrött när jag skulle upp i morse för att gå och ha "picknick" i Botaniska. Men vad gör man inte :).

BTW... Det sitter två feta äckliga spindlar ovanför mig nu. Hatar hatar HATAR spindlar. Går inte att ta dem när de sitter där de sitter heller. De bara äcklar sig och producerar fler äckelspindlar. Why....?

No comments: