To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, May 10, 2010

Effektiv morgon

Gick upp hyffsat tidigt idag. Eller man kan nog inte benämna det med tidigt, men typ strax efter tolv. Skulle egentligen ligga kvar och bara vila och lyssna på musik, men efter att ha kommit på en mängd olika saker som jag behövde göra så gav jag upp och satte igång datorn. Det första jag gjorde var att ringa Suxxeshallen i Tomelilla och bekräfta vår bokning till nästa helg. Dessutom skulle jag ändra lite för Ebbe hade anmält in fel startordning. Den är faktiskt viktig ;). Det var dock tur jag ringde för de hade inte koll på att vi var 14 pers utan snarare 9. Nu stämmer dock allt och vi är 14 anmälda på RÄTT banor. Skönt. Sedan skickade jag ut mail angående detsamma och lite annat till alla i Rollers. Har även hunnit fixa en massa smågrejor. NÖJD!!!

Nu funderar jag på om jag ska åka ut till Genarp eller inte. Vill egentligen inte men jag måste bli klar med häftet till Årsmötet. Allt fungerade prima på min dator men sen fick datorn panik och klarade inte av att jag gick in i mina fotomappar. Jag måste gå in dem när jag håller på i Photoshop. Datorn har haft problem med det här innan men jag trodde det skulle klara sig när jag gick in via Photoshop. Jag jobbar med häftet i InDesign och skulle verkligen behöva fixa lite bilder i Photoshop för att kunna fortsätta. Problemet är då att det inte går att installera Photoshop i Genarp. Datorn där har fått för sig att det redan är installerat men det är det inte. Dock finns någon version av Photoshop elements som kanske duger. Men pallar jag köra ut till Genarp bara för det. Dessutom behöver jag tanka då...suck. Sen måste jag ju tillbaka hit imorgon då jag ska fixa lite annat plus bowla.

Imorgon är det hockey igen. Sverige - Frankrike. Borde inte vara något svårt. Borde till och med vara lättare än Norge men enda sedan Vitryssland-incidenten vågar man ju inte säga så. Man får hoppas på det bästa och sedan är det Tjeckien på torsdag. Då kommer Anne och Thommy hit och vi ska käka hemmagjord pizza. MUMS!!!!!

Ska gå och göra en lista med för och nackdelar mot att åka till Genarp nu. Vi får se hur det blir. Behöver ju få handlat lite så man kanske ska passa på?! Vi får se. Dessutom funkar ju internet som det ska i Genarp...

No comments: