To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, April 04, 2007

Besök hos Lisa

Var och skulle skriva på papper på att jag ska börja jobba. Trevlig personal och okej schema. Dock ska jag jobba tre Lördagar 07.00-21.00, men det blir bra ob. Glad å så satte jag mig i bilen (mamma körde) och tittade på schemat ännu en gång. Upptäckte då att jag börjar den 13 JUNI, inte juli. Alltså jobbar jag 13/6-7/9. Bra pengar iaf. Lönen är MYCKET tillfredställande. Sen är där lite lediga dagar mitt i som är inplanerade. Sammanlagt 46. Löser sig nog. Om jag inte klantar mig får jag antagligen jobba där efter den 7 september också, vilket betyder att jag kan läsa mer film (mer EFTER jul alltså). Har jag inget jobb blir det en "riktig" utbildning som gäller.
Mamma gjorde en pappa innan vi kom fram till "jobbet". Hon skulle inom vårdcentralen, men blev försenad. Sen hade vi tio minuter på oss att köra från Dalby till lund och dessutom till fel ände av Lund...men det löste sig.

Igår var jag hos Lisa i hennes nya lägenhet (studentrum med toa). Mycket större än vad jag trodde men no offence lisa, men jag är tacksam för att jag ska ha en lägenhet. Hade inte klarat av det, men fint var det. Spelade även påskhare och gav Karin och Lisa vars ett påskägg. Se såg vi på JFK (pratade mest), vilket var till tentan så man kan säga att vi pluggade lite. Måste dock ta tag i vad jag ska skriva själv idag eller imorgon, får se vilket. Ska eventuellt träffa Andrea imorgon, dock är det ingen bowling så lite tid har jag.

Ja det var väl det jag hade att rapportera idag. C YA

1 comment:

Lojsie said...

är det inte du som brukar tjata om att man ska skriva blogg varje dag? SKRIV! ;)