To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, April 21, 2007

Why didn't they ask Evans?

Var och såg Sunshine igår med Karin, Lisa, Malin, Isabelle, Albert, Andreas, Johan och Tobias från klassen. Filmen var urdålig, men sällskapet var trevligt. Tillbaka till filmen då. Jag hade i och för sig lite föraningar på att filmen skulle vara dålig, men inte SÅ dålig som den var. Jag hatar SF filmer (den sorten iaf) och sen är jag inte direkt något fan av Cillian Murphy heller. Filmen visade sig följa alla de normer och där var inte en klyscha som hoppades över. Tradigt, för den enda jag brydde mig om dog precis där man anade det. Filmen får dock 2/5 tack vare Chris Evans medverkan. Då hade man något att titta på i alla fall när man tröttnat på alla "Du måste rädda världen, jag offrar mig"....

Tillbaka till sällskapet. Kul att träffas lite utanför skolan för en gångs skull. Efter filmen gick vi till någon pub eller något vid möllevångstorget eller vad det hette. Sen hade jag fixat skjuts hem så det blev inte allt för sent.

Nu ska jag försöka packa lite (eller inte) för flytten nästa vecka. Ska iväg sen i kväll igen och det blir taxi hem eftersom jag måste packa som en galning imorgon.

Vill avsluta med något som jag läste på en kompis blogg.

Jag köpte min kärlek för pengar
För mig var ej annan att få
Sjung vackert, I skorrande strängar
Sjung vackert om kärlek ändå.

Den drömmen som aldrig besannats
Som dröm var den vacker att få
Ty för den som ur Eden förbannats
Är Eden ett Eden ändå.

//En kärleksvisa av Gustaf Fröding

*Om någon undrar över titeln på bloggen kommer det från boken av Agatha Christie och är även en film. Tyckte att titeln passade mycket bra, mer säger jag inte för då måste jag skriva SPOILER VARNING...

No comments: