To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, March 14, 2007

Ödet - Destiny

Idag hade jag lektion 10-12. Eller det trodde jag. Men det var tydligen imorgon. Idag ställde jag klockan på 06.00 och gick upp och kollade i kalendern och visst stod det att vi började 10. Dock måste jag ha tittat på morgondagen istället. Sedan gick jag upp vid 08.00. Andreas hade tänkt åka in senare så jag skulle egentligen ta buss med honom vilket gjorde att jag var inne i stan 09.20 isället för 09.50. Men sedan insåg han att han inte började förrän 12. Så jag satte mig på bussen. Just då får jag ett sms från Lisa som säger att vi börjar 9. Jaha, liksom, jag fick två chanser att inse detta, vilket antyder att ödet hade andra planer för mig. Orkade därför inte stressa upp mig utan kom precis när första pausen skulle komma. Skrev av det jag missat och så var det inte mer med det. Dessutom verkar det vara mest Freud och sådan läste jag i Psykologi A och B på gymnasiet. Jag tror faktiskt på ödet till en viss del. Inte så att jag följer det slaviskt (som tärningsspelaren...) men ändå så att jag litar på det. Fantastiskt nog går allt mycket bättre då. Så länge man inte överdriver.

Idag kändes det väldigt bra angående flytten. Hoppas att Lisa också kommer dit nu, även om det är korridorrum som hon ska söka. Ska dessutom ut och kolla på lägenheten igen på lördag med resten av familjen, KUL!

Längtar ihjäl mig tills den 27 april. Idag fick jag dessutom hem det som jag beställt på Bluebox. Beställde även en skitcool brödrost därifrån som kommer i imorgon eller på fredag!

Fick även hem Borat idag. Fick ju 75:- rabatt så jag beställde den!!!!

Efter lektionen åkte jag till Nova med mamma. Alltid roligt. Käka, shoppa och fika. Sen kom Andreas också dit och jag körde sedan hem. Börjar få kläm på det nu!


Nää...nu ska jag återgå till spindelharpan...*sigh*
.
*Förresten, angående ödet. Det engelska ordet Destiny låter mycket finare, men mindre allvarligt. Ville bara tillägga det!

1 comment:

Anonymous said...

förlåt att jag inte hört av mig förrän nu, men har varit iväg på eko och sedan fått skynd till sängs för att de ringde från jobbet och ville att jag skulle jobba natt i natt. Därmed kan jag tyvärr inte följa med till ikea. Har ju knappt jobbat nåt denna månaden och behöver pengarna. :(

Hoppas vi kan göra det snart en annan gång istället.

Kram!