To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, March 06, 2007

Konspirationsteorier


Är så trött idag...har bara varit stress stress och stress. Vaknade av att klockan ringde 11.40 och täntke inte mer på det...efter typ 3 sek insåg jag att bussen gick 11,59 och att det var lite panik. Kunde jag verkligen ha missat att ställa klockan på rätt tid? Har nämligen hänt förut, det eller att jag vaknar av att det ringer och ställer om den i sömnen eller ngt?!

Rusar upp och drar på mig lite kläder, tar sedan och stoppar ner smycken, klocka, mascara osv i min väska och rusar ut i gillestugan. Där sitter mamma och tittar på tv. Jag skriker att jag kommer missa bussen och att jag har försovit mig. Mamma rusar upp och säger att hon kan köra mig till bussen. Bra, tänkte jag, då hinner jag sätta upp håret (såg helt skabbigt ut). Mamma sa att hon trodde att jag började sent och hon hade väckt mig om hon vetat. Jag tänkte att det är fan sent...

Sen frågar mamma hur lång filmvisningen är. Jag säger att filmen varar i 1,50 och att jag tar 15.35 bussen. Då tittar mamma lite konstigt på mig och undrar om jag har lektion innan då eftersom jag inte tar bussen förrän 15,35. Nä säger jag coh stressar fram framför spegeln. Mamma springer iväg och byter om för att kunna köra och efter typ 5 sek säger hon; Du är medveten om att klockan bara är 8?? Jag stannar mitt i rörelsen...ehh näää, klockan är tjugo i tolv (observera att det är samma siffror som visarna står på om klockan var 8)....

Efter det kommer mamma flinande ut ur sovrummet och säger att jag får lugna ner mig och att klockan faktiskt bara är 8. Oops....sen gick jag och mamma och såg på Tv för jag var fortfarande helt uppspelt. Sen somnar jag i fotöljen. Vaknar några gånger och är rädd att jag har missat bussen.

Sen när jag väl tar bussen hade jag stora planer på att slippa stressa från bussen till skolan, detta innebär att jag tar 1:ans buss vid lundagård upp till skolan. Det är alltid lite tight om man ska hinna det eller inte...men det började bra och min första buss var i tid till Staffanstorp. Därefter kör bussen ifrån Staffanstorp i tid till Lund. Allt flyter på, iaf tills vi når Lund. Helt plötsligt ska bussen stanna på diverse hållplatser där det vanligtvis inte finns ngt folk. Sen hjälper sopbilar, trasiga bussdörrar och ivriga människor som bara MÅSTE rusa ut på övergångställen mig att missa bussen precis. 1:an kör sedan framför min buss resten av vägen och NEJ det fanns ingen chans alls att hoppa av min buss på ngn hållplats och hoppa på den andra. Blir därmed försenad och går JÄTTE SUPER FORT för att hinna. Kommer fram och kan knappt andas. Då inser jag plötsligt att min klocka går lite för fort och att det är hela 10 min tills vi börjar....STRESSAT I ONÖDAN alltså.

När jag skulle hem höll jag också på att missa bussen. Var nämligen tvungen att rusa inom Videomix och hyra den filmen vi ska se imorgon. Vill egentligen inte se filmen alls, men den ingår ju i kursen och då måste man...

Smart som jag är bokade jag in en körlektion innan filmvisningen och nu får jag åka in till stan för endast 40 min körlektion...*clever*.
Jag bokar inte om den för jag hållt på och avboka och boka tider jätte länge nu...

Min sammanfattning består av följande;
Skånetrafiken konspirerar mot mig!

No comments: