To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Thursday, March 08, 2007

En burk kommer sällan ensam

Var månadstävling idag. Gissa vem som vann...jo skunken Andreas, mera känd som min bror. Han har nu vunnit två månadstävlingar i rad. Idag slog han 754...tänker inte ens nämna vad jag själv slog. Dock har det hänt lite positiva saker idag. Hade körlektion 9.15. Blev sedan avsläppt vid skolan så jag hann till lektionen vid 10. Gick bra, förutom en sak vid en viss rondell. Sedan körde jag in till bowlingen idag. Gick jätte bra. Körde även hem, vilket gick ännu bättre. Känns som om jag redan har körkort. Sitter till och med och pratar när jag kör. Härligt. Problemet är dock att jag inte har körkort. Så ännu kan man inte slappna av.

Intressant lektion idag. Dock kunde man det mesta redan. Auteur teorin gick vi igenom i filmhistoria 2 (eller?). Men repetition skadar väl aldrig?! Okej lärare också.

Så ovant att man ska ha lektion imorgon. Brukar alltid vara ledig på fredagar. Jag vet att man inte ska gnälla, men ändå!

Imorgon ska ngn snubbe komma hit och kolla på våra telefoner. Typ undersöka varför internet dör varje gång det ringer eller vi ringer eller när det känner för det. Hade varit skönt att slippa panik spara så fort det ringer.

Hände en kul sak på bowlingen förresten. Kul och kul förresten...
Jag brukar alltid köpa två burkläsk (cola light) när jag bowlar. En till spelet och en till efteråt. När jag in i omklädningsrummet tog jag med dem och hade öppnat den ena. Där är aldrig fullt i tjejerns omklädningsrum (detta trots att ett damlag spelar innan...) så där är alltid många lediga platser. Jag satte den öppnade burken på bänken och sträckte mig mot min kappa. Då hör jag en smäll och sedan *kluck kluck kluck*. Min läsk höll på att täcka golvet. Tar snabbt upp burken och byter sida i omklädningsrummet *fegis*. Får bort det värsta och snabbar mig sedan ut ur omklädningsrummet. När vi sedan ska byta om efter bowlingen är jag då på andra sidan av rummet. Jag sträcker mig efter min tröja som stöter i min väska som hänger på en krok. Den trillar ner och landar på min andra öppnade burk. Den åker självklart i golvet och man hör *kluck kluck kluck*. Ooops. Hur lyckas man liksom. Trots mina ansträngningar är där nu två bruna fläckar på golvet i var sin ände av omklädningsrummet. Dessutom är hallpersonalen inte så värst bra på att städa så de lär finnas kvar där nästa vecka, och nästa vecka och...

Nu ska jag gå ner och se färdigt Back to the future. Ska låna ut den boxen imorgon, ja till och med min VHS version ska bort till ngn annan. Jag hatar dock att se film under press. Visst vill jag exempelvis se Back to the future, men inte när jag mååååste.

1 comment:

Larry Lindbaum said...

Okej. Men då kanske man kan låna några boxar av din brorsa då? :)

Sök efter "Simpsons" så får du upp alla säsongerna. Klicka på någon av säsongerna så uppenbarar sig "kampanj" länken någonstans på sidan.

Tack.