To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, March 21, 2007

Näst-kusin-barn










Glömde berätta en sak i lördags. Jag har fått ett nästkusinbarn. Men jag kallar det kusinbarn för min mamma och hennes kusin har alltid varit som systrar så jag kallar henne moster. Då blir hennes barn mina kusiner, i princip. Dessutom träffar jag dem oftare än mina riktiga kusiner. Det blev iaf en liten flicka och om jag inte minns fel skulle de döpa henne till Limina (kan vara helt ute och cykla här). Har iaf aldrig hört namnet innan, men det är kul med lite originella namn. Barnet föddes på samma dag som min andra nästkusin (barnets faster) fyller år (17 mars). Udda!

Skickade äntligen in papperna till CSN idag. Sökte så att jag kommer att få från januari fram till nu och till maj/juni. Får då en klumpsumma som jag sätter in på ett speciellt konto för oförutsägbara kostnader. Dessutom kan jag ta studentlånet och köpa en dator + den där fotöljen som jag har spanat in!!!

Var inne på skolan och såg Ingeborg Holm idag. Var inte alls inställd på att det skulle vara en stumfilm så jag blev lite förvånad först. Tur att den bara varade i 70 min för det var något extremt deprimerande. Nä, tack. Kändes inte särskilt värdefullt.

Sen kom mamma in och hämtade mig (jag körde hem). Passade på att gå in på Erikshjälpen i Genarp (som är 100 gånger billigare än det i Lund). Köpte jääääätte fina likörglas och några kaffekoppar. Hittade även en snygg pastaskål och lock till spisen (precis tre!).

Humöret går upp och ner från dag till dag, men det är iaf inte på botten jämt. Nu kanske jag flyttar in tidigare?! Får se när jag får pengarna.

Lisa om du läser detta så är jag EXTREMT nyfiken på hur det gick igår. Var rummet som du tänkt dig? Var där ngn bokhylla och var den ivägen i så fall?

Fick förresten min Förhäxad säsong 8 box igår. Egentligen kommer den inte ut förrän den 28 mars, men den kommer ut idag på CDON. De skickar alltid ut varorna tidigare så jag fick min tidigare än andra!!! JA! Där är fullt med extramaterial (som jag saknat på de andra) och alla 8 boxar får precis plats på ett hyllplan i min ena svarta dvdhylla!!!!

1 comment:

Anonymous said...

ska skriva blogg nu då förhoppningsvis får du svar på dina frågor då, lovar dock inget! :)