To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, March 30, 2007

Man's best friend

Läste en sak i tidningen som jag fann ngt fantastiskt. Det var en kvinna som satte i halsen. Hon försökte göra heimlich på sig själv men misslyckades och föll ner på golvet, på rygg. Precis när hon ligger där och håller på att dö så kommer hennes hund (en golden retriever) och hoppar upp på hennes bröst och trycker tassarna mot henne. Detta gör att hon får luft igen. Hunden räddar därmed kvinnas liv. Snacka om att man kommer att skaffa hund i framtiden. Dessutom är golden retriever min favvis.

Ideag har jag kännt mer än vanligt att jag måste komma bort. Men det är för fasiken 4 veckor kvar tills flytten. Håller dock på att bli galen här hemma. Upptäckte dessutom en sak idag på mailen som jag inte är särskilt lycklig över. Ingen verkar ha förståelse för det här hemma.

Sitter här och knappar på min laptop. Älskar den mer och mer ju mer jag sitter här. Har kopplat in en riktig mus, vilket underlättar en del. Men det funkar även utan. Min lillebror upptäckte dock att jag måste köpa en "internet" sladd. Ingick ingen och den vi har hemma är inte våran. Sen finns det trådlöst internet på den här datorn så jag måste köpa sådan där adaptor grej också. Sen låter det INGENTING när jag skriver heller. Jag brukar få klagomål på att jag trycker för hårt på tangenterna och måste tysta ner mig. Inga sådana problem nu. Inte för att fär kommer finnas någon som kan klaga sen när jag flyttar, men ändå.
Har förresten suttit hela dan och fört över länkar från datorn här hemma till laptopen. Jobbigt. Man får trycka in på varje länk och sedan skriva in adressen på den nya datorn och sedan välja som favorit. De som nu tänker inflika att jag bara kunde fört över alla så går det inte. Försökte det när jag bytte dator sist och det slutade i kaos. Men nu är jag färdig iaf. Ska bara föra över lite saker från min bärbara hårddisk till laptopen. Men det pallar jag inte nu.

Var på Bluebox i Malmö idag. Underbar affär. Där finns saker som inte finns på internet och tvärtom. Fick en hårfön av mamma som är JÄTTE FIN. Själv köpte jag en grej som man ska ha tandpetare i. Ser ut som en gubbe som får en hemsk akupunktur...*hehe*

No comments: