To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, March 09, 2007

Lägenhet

Var och tittade på lägenhet idag (med Pappa och Lisa). Skulle egentligen inte ha den, utan bara titta. Dock blev jag så imponerad när jag såg den så jag har typ ändrat mig. Jätte stora ytor (jämfört med vad jag hade tänkt mig) och den ligger nära Netto, en Pub, Nova, bussar, skolan osv.
Hyran är 4000:-, men man kan söka bostadsbidrag som är på 1100:-. Då blir det samma som att bo i en fyra och dela i princip. Sen kan jag flytta in när jag vill, men flyttar antagligen in den 1 maj, som det står på internet. Dock måste jag först söka bostadsbidrag, studielån och skicka in hyreskontrakt, LADOK utdrag + en massa andra blanketter och papper *sigh*. Klyddigt, men det måste göras.
Ska bli spännande, dessutom slipper jag bo ensam den första veckan för då ska min bror bo hos mig. Mamma och pappa ska till Polen och Andreas är väl inte rätt person att sköta ett hushåll med mat och så *sorry Andy*.

Var ute och körde med pappa och Lisa idag. Gick bra tyckte jag, förutom att en person tutade (utan anledning, idiot) och en parkeringsincident...
Börjar kännas liiiite som om jag närmar mig körkortet!!

I övrigt har det varit en bra dag. Iaf om man bortser från mina ständiga missöden med bussar. Stod och väntade på stadsbussen idag. Dock kom alla bussar UTOM lilla 1:an som valde att bli 10 min försenad *härligt*!

Nu ska jag plocka undan, men återkommer imorgon med ett referat från melodifestivalen. Må bäste person vinna (alltså vem som helst utom Sanna Nielsen).

Måste bara påpeka att jag hade skrivet ett jätte bra inlägg här, men när jag skulle lägga in bilder gick allt fel och för en gångs skull sparade jag inte texten. Hela internet lade ner och jag fick börja om från början (bara för att vi snacka om det idag Lisa???)

1 comment:

Anonymous said...

är glad att du har hittat en lägenhet som du gillar och har råd med. Hade jag haft samma möjligheter hade nog jag också tagit den, men tyvärr vet jag inte hur jag ens ska ha råd med en 1a om jag inte tar hela lånet. något bostadsbidrag får jag inte om jag jobbar och trots jobb kommer det bli krisigt värre. en etta är ju dessutom ganska litet utrymme. fundera på att bita igen och bo kvar i åhus. är ju trots allt inte så lång tid innan jag åker till australen.