To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Saturday, March 10, 2007

Final + Flytt


Idag var det melodifestival-final!! RÄTT LÅT VANN!
Så här rangordnar jag låtarna (inräknat scenframträdande och melodifestival anpassning);

1. The Ark - The Worrying kind
Karisma och show! Bra framträdande och som jag har nämnt tidigare har Salo underbart bra och mörk röst! Sååå lycklig över att de vann! Kommer att bli en spännande eurovisionfinal!

2. Måns Zelmerlöw - Cara Mia
Denna låten hejjade min bror på, så när han insåg att den inte skulle vinna gick han bara sin väg...vilken "tradboll". Låten var det dock fart i. Tyckte att Måns tog i lite i rörelserna bara, men han ville väl bara gör bra ifrån sig?!

3. Sebastian - When the night comes falling
Låten är jätte bra, men vet inte varför det blir, sämre är väl fel ord, men annorlunda när man ser den framföras. Blir lite platt då.
.
.
4. Andreas Johnson - A little bit of love
Underbar person, dock tycker jag att låten upprepar sig lite (vilken låt gör inte det, EGENTLIGEN?) och till slut låter den som Sing for me. Dock ett mycket bra framförande!

5. Sarah Dawn Finer - I remember love
Sarah röst är så bra så man ryser. Men som jag nämnt otaliga gånger förut så gör sig inte en ballad i storfinalen.

6. Sonja Aldén - För att du finns
Har hört den här låten så många gånger att jag tycker den har blivit bra. Synd att hon ska envisas med att ha så knepig klänning. Plus i kanten för att hon är bra låtskrivare.

7. Marie Lindberg - Trying to recall
Tyckte att den här låten kunde ha fått komma tvåa. Den är faktiskt härlig att lyssna på när man sitter här vid datorn och skriver. Tycker dessutom lite synd om henne, så en andra plats kunde hon fått för det hade inte gjort mig något. Dock anser jag inte att hennes låt var den näst bästa.

8. Tommy Nilsson - Jag tror på människan
Som så många andra har även Tommy bra röst. Dock är det ingen låt man minns, men 0 poäng är väl liiite extremt. Kunde inte alla fått 10 poäng att börja med???

9. Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag
Kan någon be lilla Sanna åka hem till patetiska Bromölla, som tydligen tänker döpa en gata efter henne....VÄX UPP

10. Anna Book - Samba Sambero
Anna är härlig, men jag pallar inte fler låtar som låter så här. Kul explosion i slutet dock!

Det var längesedan man hade så bra bidrag i melodifestivalen. Skivan kommer spelas om och om igen här hemma har jag en känsla av. Ska tvinga mamma till nova imorgon så hon kan köpa den. Jag tyckte dessutom att många av de bidrag som åkte ut var jätte bra. Speciellt när man hör om dem. Sen är där låtar som är bra, men som inte passar in i melodifestivalsammanhang (typ ballader).

Jag ska flytta!! Ringde idag och sa att jag tog lägenheten. Tackade även ja på internet. Väldigt spännande. Nu hoppas jag bara att allt löser sig med bostadsbidrag, studielån och allt vad blanketter heter. Flytten blir helgen innan den 1 maj. Skönt, för då har man inte tenta skrivning precis.

Det var ju en snubbe här och fixade internet. Eller inte. Nu är det ännu värre. När internet väl går kan det vara avstängt i en timme i taget...så var det inte innan.

Guud vad kul att The Ark vann. Sen kan jag hålla med vad en del säger, nämligen att det kunde har varit liiite mer ös i refrängen. Men med Salos karisma överlever man det. Ska bli kul att se eurovision (Lisa! Den får vi se gemensamt på vildanden!!!)

So Long för nu ska jag se färdigt Rocky Balboa!
Godnatt

2 comments:

Lojsie said...

vad kul att du ska flytta! Är glad för din skull, men som du kanske har läst i min blogg får jag nog tyvärr inte den 2a som ligger uppe nu på afb så vi får se var jag tar vägen. Eurovision får vi se när det är tid. Lite tradition att se det med päronen men kanske att du kan hänga på? :)

Shitpit said...

Jag förstår inte varför det är sån brådska. det hade kostat 2600 max om vi hade delat, o de flesta fyror hade bara kostat oss 2000 var. nu känns det som om jag har spenderat tre månader med att leta fyror när jag kunde ha letat ettor..