To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, March 12, 2007

The list goes on...

Idag var jag och lämnade hyreskontraktet hos afb. Börjar verkligen kännas att man ska flytta. Packade om mina hemgift kartonger igår. Sorterade bort det jag inte behöver ha med mig. Kom typ halvägs och har nu 6 kartonger som jag ska ta med mig. Ska kolla lite mer imorgon. Sen måste jag börja packa ner saker som jag har på mitt rum också. Jobbigt, men kul samtidigt.

Igår var jag och paranteserna på Väla centrum i Helsingborg. Handlade lite saker till flytten och gick sedan in på deras lilla version av Malmös IKEA. Kändes jäkligt instängt och rörigt. Fick dock handlat lite prylar där med. Jag är så smart så att det är synd om mig själv emellanåt. Genom åren har jag köpt saker på IKEA i omgångar och önskat mig köksgrejjer med mera så nu har jag nästan allt. Det enda jag inte har är dammsugare. Kaffekokare får jag av mamma, den är lite sölig men det är ju bara till när man får gäster.

Har så mycket jag måste fixa nu så jag vet inte var jag ska börja. Dock kan jag pricka av en del saker för jag har lämnat hyreskontraktet, lämnat hyrfilmen, ringt min moster om jobb på äldreboende och skriver här med blogg. Andra saker som står kvar är att skicka in blanketter om studielån (som jag ej fått än), ansöka om bostadsbidrag, kolla upp vad en dator med skrivare kostar, kolla ny mobil, boka in körlektioner (och helst ta körkort väldigt snart) osv osv osv osv

The list goes on...

Nu ska jag gå in på en väldigt bra sida där de har coola prylar. Jag och mamma ska handla lite där, bland annat nu till flytten. De har märkesgrejjer blandat med annat och priserna är lägre än ute i affärerna. Adressen är;

http://www.bluebox.se

Check it out!!!!

Hade en hyffsat intressant lektion idag. Fick se klipp ur bland annat Straw Dogs. Med tanke på det klipp vi fick se och det läraren sa så är det inte en film jag tänker se i första taget.

Bye bye for now

2 comments:

Lojsie said...

Irriterande, skrev ett inlägg som bara försvann...

Nåja, börjar väl om på nytt.

Hur kan du tyucka att det är billigt på bluebox? Gick in där och det mesta såg ut att vara rätt dyrt enligt mig. Tror att jag håller mig till Ikea, Maxi, Eko och 10krs affären. :)

Låter så kul att förbereda sig för flytten till lägenheten. Längtar tills jag får en, men det lär nog dröja vara inne på afb och såg att jag nu låg som nr 5 av 12. :(

Får kanske bli att flytta efter sommaren ändå. :(

Shitpit said...

Jag vill äga ALLT på bluebox. Det är rätt häftiga priser, men man får betala det överallt. Jag har tittat på en ko ur the cow parade jättelänge, men de hade inte den jag vill ha. ska önska mig i födelsedagspresent.. :)