To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Wednesday, March 07, 2007

Konspirationen fortsätter


Idag skulle jag in och ha en körlektion. Det tyckte tydligen inte skånetrafiken. När jag skulle byta buss i Staffanstorp kom där ingen. 10 minuter FÖR SENT kommer en ny buss och har ingen brådska alls att köra iväg. Ingen förklaring får man heller. Nu vet jag att jag kommer att missa 1:an i stan eftersom den går 09.41. Klockan är nu 09.30 och det tar 20 minuter att åka från S-torp till Lund. Jag börjar få lite panik eftersom min körlektion är 10.10. Jag MÅSTE ta en stadsbuss dit för det finns ingen chans i världen att jag skulle hinna gå. Det tar typ 25-30 min (speciellt när det regnar...). Jag har ngt svagt minne av att 1:an går då någonstanns efter 9.50. Det gör den också, dock lyckas min buss lägga sig bakom IGEN så jag hinner inte med den. Då minns jag plötsligt att det måste gå en annan buss till Sparta (som jag tog då jag läste FEK). Jepp, 6:an går och jag hinner precis med den. Sedan får jag spurta från bussen till trafikskolan. Var helt anfådd och svettig när jag kom fram, fräscht!!!

Gick iaf bra på körlektionen, tack och lov. Körde i en massa rondeller..nervöst. Det är ju inte det att jag inte kan, utan mer att de andra bilisterna inte kan. Tydligen får man bara bryta mot körregler när man väl har tagit körkort, ytterst märkligt.

Jag har länge haft planer på att lägga in små korta serier här som passar. Tänkte mig mest Nemi, men även andra. Men eftersom jag alltid glömmer det så gjorde jag en speciell blogg för det. Inget ambitiöst, utan bara en kul grej. Ni kan ju kolla själva!


När jag gjorde den bloggen upptäckte jag att det inte gick att lägga in rörliga/glittriga bilder. De blev helt stela och jag brukar veta hur man kommer runt det, men nu funkade det inte alls. Boring! Dessutom funkar bara vissa här på denna bloggen, typ borderna som jag använder nu ska egentligen röra sig. Tryck på en så får ni se själva!

Hyrde film idag. Missade precis bussen hem så jag fick vänta en timme (surprise). Köpte tre filmer också. Har redan dem, men jag ville ha dem på DVD. De jag köpte var följande; Änglagård, Änglagård - Andra sommaren och Göta Kanal (obs! ETTAN)

Filmen jag hyrde tänkte jag att mamma och jag skulle se, Djävulen bär Prada, för den tänte vi egentligen se på bio, men det blev inte av, tyvärr.

No comments: