To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, April 18, 2010

BK Rollers är vinnare

Jag kan inte fatta det...VI VANN! Det var inte så att jag inte trodde att Rollers skulle klara det, men vi hade liksom sämst läge. Att vara det enda laget som inte är farmarlag är tufft i ett slutspel. Vi började med att möta de som blev etta efter 19 omgången och det var Kulladal. Jag tror inte att någon (utanför vår klubb) trodde att vi skulle vinna mot dem. Det här trots att vi fått oavgjort mot dem två gånger tidigare. Folk brukar underskatta Rollers, men tji fick ni. En inledning med 5-0 och efter tre serier var det klart. Nu var det final mot det andra lundalaget Mamba. Men vi inledde likadant, alltså med en femnolla. Efter fyra intensiva serier (fast i överläge hela tiden) så tog vi hem vinsten. Så enormt glada vi blev allihopa. Vi brukar ha bra laganda och kämparglöd, men idag var det ENORMT. Jag var helt skakig i sista serien av adrenalin. Svårt när man ska skriva samtidigt och ha koll på byten. Jag är så glad för vår skull. Vi förtjänade faktiskt segern. Jag tror inte att någon av de andra lagen hade blivit så glada över vinsten. Visst hade de väl tyckt att det var kul, men iom att det är farmarlag så har de lag i elitserien osv och de är viktigare (tydligen). Så himla skönt att visa farmarlagen att vanliga lag duger minsann också. YES vad skönt. Måste dock klaga lite på de som arrangera slutspelet. Lite dålig koll på protokoll (tur för dem att jag skrev, annars vet jag inte vad de skulle gjort) och annat.

BK Rollers, 1:a i Skåneligan Division 1!!! Skönt efter att ha vunnit Division 2 förra året. Dessutom höjt snitten från typ 5600 till 5900. Gött!!!!!

Efter att ha skrikit, hejat och skrivit i över fyra timmar var jag superhes och trött. Men jag och Sofia skulle ju gå på Lisas fest så det fanns ingen tid för powernaps. Blev istället tidig hemgång och just nu önskar jag inget hellre än att få gå och lägga mig.

Mitt knä har blivit konstigt sedan i torsdags. Måste ha vridit till det som sagt och det gör makalöst ont.

Ville egentligen skriva en massa saker som hänt i helgen, men orkar inte. Kanske imorgon? Nu ska jag snaaaart lägga mig.

Kolla HÄR för bilder från slutspelet. Dock kunde jag inte lägag in fler för tillfället för min dator är knäpp...därför jag inte lägger in här heller.

No comments: