To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, April 06, 2010

Ted-up all the time

Japp, jag är tydligen en sådan person. En person som gör Ted-ups. I Ted-out and Ted-up all the time. Why??? Onödigt, men oundvikligt. Nu har jag i alla fall ett ord för det. Tack HIMYM!

En sak som irriterar mig är människor som låtsas vara intresserad av en när de omöjligen kan vara det. Exempelvis som hittar ens bild någonstanns på nätet, letar upp ens mailadress och sedan addar en på msn. Det första de säger är typ: Hej snygging eller vad bra du ser ut eller något annat töntigt. Visst det kan ju vara trevligt, men hur realistiskt är det. Du tycker att jag ser bra ut på en bild som JAG har valt ska finnas tillgänglig. Hur troligt är det att jag ser ut så i verkligheten?? Visst, bilden är ju inte photoshopad med den är ju tagen i en viss vinkel där man bara ser exempelvis ansiktet osv. Jag blir så sjukt irriterad på sådant. De senaste dagarna har tre personer...JA TRE, skrivit till mig på msn och hållt på. En av dessa är okej (på grund av andra omständigheter) men de andra två får jag panik på. Samtidigt är det lite roligt att retas med dem. Man skriver snälla saker och de bara blir helt crazy. Rätt så harmlöst, men sjukt underhållande. Sen blir det aldrig att man pratar mer efter det. Jag fattar inte hur folk tänker som gör så. Det är en sak om man träffats i verkligheten och sådant. Då vet man hur personen ser ut och antagligen hur personer är som person (fick in ordet person tre gånger i den här meningen...eller fyra nu egentligen haha).

På tal om ovanstående så råkade jag av misstag logga in på en sådan där dejting applikation på facebook. Nu får jag hela tiden mail där det står att någon har klickat YES på mitt namn, att de är intresserad. Men för helvete! Det kan ni inte veta. Visst kan man tycka att en bild är bra och att personen ser bra ut där, men det krävs mer för att man ska bli attraherad. Jag behöver lite live också. Att man ser personen röra sig, agera, prata, what ever. Men det kanske bara är jag?

I'm no VIP,
I'm not even an IP;
I'm just a lonely little P
sitting out here in the gutter.

Aut viam inveniam aut faciam, ad astra per aspera. Luctor et emergo, illegitimus non carborundum

No comments: