To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Friday, April 09, 2010

Some insights

Dagen började sådär, föreläsning från 10-16 var mindre roligt. Otroligt att man klagar egentligen. Det är den första föreläsningen sedan förra torsdagen. Som Mikaela sa: På gymnasiet gick man fan 8-16 fem dagar i veckan (typ). Nu går man en dag i veckan och gnäller. Men det är vad man vänjer sig vid. Dessutom satt vi bara och lekte på photoshop. Men ändå...

Sedan fick jag lite panik på en grej, men det löste sig. Tror jag. Hoppas jag. Intalar jag mig. Ikväll kände jag mig riktigt lugn för första gången på nästan en månad. Vad uppfriskande...eller det är väl inte rätt ordval, men what ever. Kanske var det för att jag kom till insikt om en grej. Även om jag upplever att en viss sak är skitjobbig just nu, så är det ändå bättre än det var innan. Det är bättre på så många sätt. Samtidigt är jag lite bitter av att jag för första gången på länge har otur i turen, istället för tvärtom. Att ha tur i oturen är ju min grej. Så brukar det alltid vara. Nu är det tvärtom och jag är inte van vid det. Kanske dags att försöka komma till ro så att säga och bara njuta lite av livet. Det är det eller bli allvarligt knäpp. Tycker att det förstnämnda låter bäst. Ska verkligen verkligen försöka. Jag lovar.....typ.

Idag var det neonbowling på träningsschemat och det var superkul. Dessutom körde vi med hög musik och för en gångs skull spelade Mix Megapol riktigt bra musik (ja hör och häpna). Det kom bara bra låtar hela tiden och ingen reklam. Härligt med lite bas när man ska slå. Lite lättare att slå en strike då ;).

Nu ska jag försöka gå och lägga mig. Är faktiskt skittrött, jag är ju inte van vid att vara uppe tidigt och dessutom vara aktiv hela dagen haha. Ohh, time to grow up och skaffa sig en normal dygnsrytm. Eller ja, det är inte så farligt för mig egentligen. Jag har inga problem med att gå upp tidigt. Så fort man är över sängkanten vaknar man till liv, men det är ibland svårt att komma så långt. Speciellt när man inte ska göra något. Dessutom är ju de flesta av ens vänner mest aktiva på kvällen/natten. Ibland vill man inte ha hela dagen till godo....speciellt när man inte har något att göra utan snarare vill att dagarna ska gå. Ja, nu blev jag lite filosofisk igen. Antingen skriver jag aslånga inlägg eller så lägger jag upp en youtube video....väldigt varierat. Nu önskar ni att jag valt ett klipp istället haha.

No comments: