To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Sunday, April 11, 2010

Have you any idea why a raven is like a writing desk?

I fredags var jag på bio med min kära kusin och såg Alice in Wonderland. Vi såg den såklart i 3 D, i Lund. De har tydligen 3D-bio där nu. De har ändrat om i hela salong 1, mycket bra. De hade bättre brillor än på Entré iaf. Tydligen ska alla SF biografer få minst en 3D salong under 2010. Mycket bra idé!! Tillbaka till filmen då...den var bra. Den var precis som jag förväntade mig. Gillar att där var en massa Burton grejer, typ Batman musiken (stuket liksom) och trädet från Sleepy Hollow och kvarnen, randiga kostymer osv osv osv. Me like! Kul dessutom att Depp fick en större roll än jag förväntade mig. Handlingen var inte speciellt avancerad, men det var ändå inte en barnfilm. Då och då kunde man känna att det var baserat på en barnfilm (eller boken eller what ever) men då kom där alltid scener som gjorde att man ändrade sig. Jag tänker då på alla huvuden som låg i vallgraven....äckligt. Jag tycker också om att de har kända personer som gör de flesta av rollerna, men i titelrollen har de en helt okänd skådis. Det är så man introducerar nya. Jag vill ha lite ansikten/röster som är bekanta, men det här var en lagom mix. Älskar Alan Rickmans röst. Han är guld!!! 3D effekterna var lagom mycket, vilket betyder att filmen definitivt kommer att funka utan dem. Just nu får den nog 7 av 10, men jag har inte bestämt mig än. Krävs en omtitt.

Nu ska jag göra mig i ordning. Idag blir det grillning. Så himla gott. Sedan måste jag försöka fundera lite över uppgiften till nästa vecka. Vi ska ju göra en poster i photoshop och indesign som ska presenteras på fredag. Tyvärr måste vi ha samma företag som vi hade i språkkursen, vilket innebär Moderna Museet för mig. Visst, det är inte så svårt, men himla tradigt. Är så trött på Moderna Museet.... Ska ändå försöka för jag vill helst bli klar imorgon så jag blir ledig på onsdag/torsdag :).

1 comment:

Anonymous said...

Hej
tack för i fredags
Jag tyckte också filmen var bra,fast dom flesta bra 3D effekterna kom först i slutet av filmen.

Ha det bra och Jättekram

Carina