To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Monday, April 05, 2010

Längtan förgör mig inifrån

För de få läsare jag har måste jag framstå som ett jäkla psycho. Men jag orkar faktiskt inte bry mig så mycket som jag kanske borde. Jag bryr mig istället om att jag måste få ut allt ur min hjärna för jag orkar inte mala tankarna. Visst jag kommer inte sluta tänka på saker bara för att jag skriver det, men det hjälper. Så nu kommer tyvärr ännu ett skumt, tragiskt och martyraktigt inlägg. Sorry...

Hmm idag har än så länge varit en mycket bra dag. En grej stör jag mig lite på, som vanligt och det är mig själv. Och en annan mindre sak. Eller egentligen är det väl inget, eller jo jag stör mig nog, men jag gör det säkert större än vad det är. Ahh....the point är att jag som vanligt inte vet om jag gör det större eller inte. Jobbigt.

Nu är dock första gången på några veckor som jag känner en enorm längtan. Innan har det bara varit frustration och irritation. Men idag var det längtan...efter en massa saker egentligen, men jobbigt är det. Får nästan lite panik av hur mycket jag längtar och då gör jag alltid dumma saker. Inget nytt dock, utan samma dumma saker som tidigare. Blir så himla trött.

Jag behöver ha något att göra som gör att dagarna går. Jag blir faktiskt sjuk om jag ska gå hemma. Visst, det är ju upp till en själv att skaffa lite planer. Men samtidigt som jag är lite desperat efter att ha något att göra så orkar jag inte med att göra något. Orkar inte träffa någon, för jag kommer att vara helt dryg då jag bara tänker på en sak. Vet personen dessutom inte om en del saker så blir det drygt på det sättet. Jag andas, tänker, är bara en enda tanke....hela tiden. Korkat, jobbigt, frustrerande och idag lägger jag till längtan. Jobbig längtan. Det äter upp mig inifrån. Fan, crap, helvete, skit också.

Tålamodet är verkligen snart slut. Jag vill inte att det ska vara det, men jag har kommit till en punkt där jag bara tänker NU NU NU. Jag vill NU. Jag framstår nog lite som om jag är manodepressiv, men så är det ju inte såklart (om man nu får skämta om det). Livet går ju upp och ner ibland.

Jag kommer snart att göra grova misstag. Sådant som inte går att reparera. Så är det alltid. Min längtan kommer att göra så att jag tar till vissa förbjudna kommunikationsmetoder och det kommer att göra så att allt bara blir fel. I och för sig slutar jag att vänta då, men längtan och frustrationen kommer inte att försvinna.

Känner att jag måste väga upp det negativa här med lite positiva saker. Gick bra för mig och Andreas idag i Påskmixen. Vi hade inte någon dykare och låg på över 170 i snitt. Andreas slängde in en 250 serie dessutom. Vi hamnade 4 av 15, vilket innebar att vi precis missade prispallen men vi är nöjda ändå. Vi slog bra och kämpade på. Nästa gång tar vi dem haha.

Något annat som är roligt är att jag får tillbaka på skatten. Yey! Slipper man bekymra sig om det. Lite glädje. Synd att den här veckan skulle sluta (eller börja?!) såhär. Känns ju som söndag idag. Tis/Ons/Tors var riktigt riktigt bra dagar. Lördagen var skit, igår var tradigt och idag har egentligen varit bra. Bättre än jag förväntade mig. Men sen börjar man överanalysera och då blir det som ovan haha.

Nu ska jag återgå till att vänta och längta....suck.



No comments: