To be old and wise, you must first have to be young and stupid
Old enough to know better, too young to care
If you don't stand for something, you'll fall for anything
♥ I'm not weird, I'm limited edition ♥

Tuesday, April 20, 2010

Huliganer

Var på Spex i Helsingborg nyss. När vi kom ut så går vi sakta mo knutpunkten. Ser en massa polisbilar, gående poliser och poliser på hästar. Kom då på att det ju var fotbollsmatch samtidigt. Jag tänker inte mer på det utan vi går vidare. Plötsligt hör man hur en massa människor skriker och tjoar. Samtidigt startar sirenerna på polisbilarna (och polisvan's, om man nu kan säga så...). Ungefär 50 meter bakom ser jag en MASSA människor kommande springande mot mig med knytnävarna högt i skyn. Vi rör oss mot kanterna så att vi inte ska hamna mitt i denna folkmassa men då bryter en polisbil rätt in och spärrar av gatan. Efter den följer en massa andra poliser och jag känner mig lättad. Ett ögonblick blev jag enormt rädd, för det var inte lite människor som kom springande och man såg hur människor sprang ut på kanterna och skrek. Polisen började skrika i en megafon och jag ville bara bort. Vi ökade på stegen lite och försökte komma bort från kalabaliken. Kan inte fatta att om vi väntat en halv minut med att gå så hade vi varit mitt i kaoset. Vem tror inte på ödet????????

Nu är jag i alla fall hemma igen. Spexet var fantastiskt roligt. Kul att se en massa människor från klassen. Me like!

No comments: